Definice pojmů
Wi-Fi – Wireless Fidelity – standard bezdrátového přenosu dat 802.11 a/b/g
Poskytovatel – MaRcom-Eko s.r.o. jako provozovatel služby VOLNÝ NET
Účastník– účastník služby VOLNÝ NET ve smyslu těchto podmínek a smlouvy
Access Point – koncový bod poskytovatele služby, místo předání odpovědnosti za službu na uživatele.
Předplacený systém – systém založený na předplatném za službu na zvolené období.
Definice služby
Služba VOLNÝ NET je veřejně dostupná služba elektronických komunikací poskytovaná společností MaRcom-Eko s.r.o., v rozsahu oprávnění a na základě osvědčení vydaných Českým telekomunikačním úřadem v negarantovaném frekvenčním pásmu 2.4 a 5 GHz.
Uživatelé přistupují ke službě a sdílejí definovanou kapacitu služby VOLNÝ NET v rámci jednoho nebo více přístupových bodů.
Pro uživatele připojených v pásmu 2,4 GHz je rychlost od 2Mbps do 10Mbps.
Pro uživatele v pásmu 5 GHz je rychlost od 5Mbps do 20Mbps.
Přístup ke službě
• Podmínkou realizace služby je uzavření smluvního vztahu mezi účastníkem a poskytovatelem. Poskytovatel údaje zpracovává dle zákona o ochraně osobních údajů č. 101/2001 Sb..
• Podmínkou využívání služby jsou včasné a řádné platby za službu.
• Realizace koncové přípojky účastníka musí být provedena dle standardů pro technologii 802.11a/b/g v doporučené konfiguraci nebo v konfiguraci dle doporučení, které jsou uvedena na webu http://www.volnynet.cz poskytovatele. Pokud je instalace provedena pomocí jiných zařízení, poskytovatel nebude moci poskytnout technickou podporu na funkčnost účastnické přípojky.
Připojení uživatele
• Účastník služby je povinen respektovat podmínky poskytovatele pro připojení. Tyto podmínky jsou stanoveny jako technická specifikace, která definuje hardware, který je možné pro službu využít, minimální sílu signálu a pravidla geografických podmínek – přímá viditelnost na přístupový bod sítě.
• Koncový účastník služby zodpovídá za svoji část přípojky tj. za soustavu bezdrátového připojení anténa - kabeláž - karta/klient - PC. Poskytovatel neřeší podporu koncových přípojek u účastníka. Účastník má možnost konzultovat problémy s poskytovatelem.
• Poskytovatel zodpovídá za to, že k připojení koncového účastníka, tj. přístupový bod služby, bude použito zařízení, které má doklad o shodě (Český Telekomunikační Úřad GL12/R/2002) s generálním povolením pro dané pásmo.
• Před realizací služby je nutno provést prověření místa, kde má být instalována uživatelská přípojka, doporučení způsobu a technologií nutných pro připojení, v režii uživatele. Postup pro ověření dostupnosti umístí poskytovatel na webovou stránku služby. V případě nefunkčnosti přípojky, kterou si koncový účastník řeší samoinstalací, má účastník možnost objednat instalaci svého zařízení prostřednictvím servisního zásahu poskytovatele. Tato služba je zpoplatněna částkou uvedenou v odstavci „Cenové podmínky“.
• Instalace přípojky je provedena výhradně prostřednictvím účastníka, na základě doporučené konfigurace zařízení technologie wi-fi, která je zveřejněna na webových stránkách poskytovatele. Účastník má možnost realizovat přípojku i jiným zařízením, než doporučeným, pouze však na vlastní odpovědnost a s dodržením podmínek pro provoz (GL12/R/2002).
• Služba je připravena jako předplatné, účastník si předplácí stanovené období prostřednictvím elektronického portálu, složenkou,trvalým nebo jednorázovým příkazem.
Práva a povinnosti uživatele
• Účastník využívá službu VOLNÝ NET takovým způsobem, aby ostatním uživatelům nenarušoval její užívání.
• Účastník nesmí přetěžovat prostředky přístupové sítě služby.
• Účastníkovi je zakázáno používat jakékoliv prostředky a techniky, které by mohly sloužit k průniku do HW a SW prostředků sítě nebo zařízení ostatních uživatelů v rámci sítě či vyvíjet aktivity směřující k získání omezených prostředků sítě či získání kontroly nad těmito zařízeními.
• Účastník je povinen ověřit dostupnost služby ve své lokalitě technickým testem, poskytovatel nebude brát zřetel na nefunkčnost nebo technické problémy způsobené objektivními podmínkami (rušení volného pásma) nebo nevhodně zvoleným zařízením účastníka.
• Účastníkovi je zakázáno podobné techniky a prostředky používat k těmto účelům i na prostředky mimo službu VOLNÝ NET.
• Účastník může využít přípojku pouze pro své účely v rámci jedné domácnosti a nesmí šířit službu dále a poskytovat třetím stranám.
• Účastník nesmí svým zařízením rušit zařízení ostatních uživatelů ani jiných subjektů. Účastník služby nese plnou zodpovědnost za škody způsobené třetím stranám i poskytovateli v souvislosti s nedodržením tohoto provozního řádu.
• Účastník ručí za neoprávněné používání a šíření nelegálního programového vybavení nebo jiných prostředků, které jsou v rozporu s platnými zákony ČR na své přípojce.
• Účastníkovi je doporučeno používat prostředky pro filtrování síťového provozu (firewall).
• Účastníkovi je doporučeno se pravidelně informovat o nových informacích o službě VOLNÝ NET
• Účastník je povinen vždy a řádně platit za provoz služby VOLNÝ NET,složenkou, trvalým nebo jednorázovým příkazem k úhradě a to vždy jeden měsíc napřed. Neuhrazení provozu služby povede k odpojení účastnické přípojky bez náhrady.
• Účastník má právo na využívání všech prostředků sítě stejnou měrou jako ostatní uživatelé služby – s ohledem na geografické podmínky a zásah vyšší moci, které toto právo neznemožňují.
• Účastník má právo požadovat odstranění technických problémů, které vznikají na straně poskytovatele služby VOLNÝ NET, a které s nimi přímo souvisí. Poskytovatel se zavazuje zjištěné poruchy, které souvisí s provozem služby odstranit do konce následujícího pracovního dne od zjištění poruchy.
Práva a povinnosti poskytovatele
• Poskytovatel se zavazuje, že bude provozovat službu VOLNÝ NET minimálně pro období 24 měsíců, pokud mu to neznemožní objektivní podmínky, například zrušení GL na provozování služeb v nelicencovaném pásmu 2.4 a 5 GHz, přírodní katastrofa, rušení (přeplnění kanálů volného rádiového pásma).Zabrání-li poskytovateli provozovat službu objektivní podmínky, uvedené v těchto podmínkách, nevzniká účastníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny za službu, ani nárok na uplatnění náhrady škody, pokuty nebo jiné sankce.
• Dojde-li ke zrušení poskytování služby VOLNÝ NET ze strany poskytovatele z důvodů jiných, než je uvedeno výše, vznikne uživateli nárok na vrácení poměrné části ceny, zaplacené za službu. Tento nárok se vylučuje u plánovaného zrušení poskytování služby, provedeného ne dříve než 24 měsíců od zahájení poskytování služby. Termín zrušení poskytování služby musí být uveden na informační webové stránce http://www.volnynet.cz minimálně 6 měsíců před datem ukončení poskytování služby VOLNÝ NET.
Poskytovatel zajistí zveřejnění testovaných a schválených konfigurací zařízení, určených pro uživatelské přípojky.
• Poskytovatel bude informovat účastníka o změnách a rozvoji služby prostřednictvím webových stránek.
• Při provozu páteřní sítě a přístupových bodů se poskytovatel zavazuje respektovat platné normy a limity vydané ČTÚ pro nelicencované pásmo.
• Služba VOLNÝ NET je určena výhradně pro domácí uživatele. Pokladní doklad o zaplacení služby je možné získat při zaplacení poplatku přímo na pokladně poskytovatele v místě provozovny (INTERNETOVÝ KLUB, Náměstí Přemyslovců 171, 288 02 Nymburk, provozní doba Po - Pá 8:00 - 19:00, polední přestávka 13:00 - 13:30). Pokud bude uživatel služby vyžadovat fakturu, má poskytovatel právo její vystavení zpoplatnit.
Cenové podmínky
• Ceny pro koncového účastníka služby VOLNÝ NET jsou pevné a veřejné. Platný ceník služby je umístěn na webových stránkách poskytovatele.
• Ceny jsou pevné a jsou uvedeny bez DPH a včetně DPH dle platné legislativy.
• Účastník je povinen uhradit cenu služby s náležitostmi dle podkladů generovaných systémem. Předpokladem správného fungování služby VOLNÝ NET je včasné provedení plateb za službu.
• Koncový účastník má možnost využít instalaci služby prostřednictvím poskytovatele, za tuto službu (bez koncového zařízení služby) je účtována jednorázová částka hodinovou sazbou 350,-Kč/hodina bez DPH.
Sankce
• Účastník je vždy upozorněn elektronickou nebo písemnou formou na porušení svých povinností a má možnost nápravy.
• Pokud není sjednána náprava, včetně neplacení za službu, je účastníkovi odpojena služba bez náhrady. Účastník má možnost dodatečně službu uhradit do 3 měsíců od přerušení poskytování služby, po vyrovnání závazků je služba opět zprovozněna. Provozovatel má možnost požadovat vzniklé škody od účastníka, který svým jednáním způsobil škodu a poškodil provozovatele.
Účet, který je neaktivní (není uhrazena platba) po dobu delší než 3 měsíce, může být bez náhrady zrušen.
Technická podpora poskytovatele
• Uživatel může využít technickou podporu v pracovní dny od 8:00 – 17:00 hodin. Telefon 325 000 000, mobil: 776 573 540, email: podpora@volnynet.cz
Mimo pracovní dny a pracovní dobu zasílejte email nebo SMS na telefon 776 573 540 ve formátu: číslo smlouvy, jméno, místo připojení, požadované informace nebo technický problém.
Celé znění
Celé znění "Provozních podmínek služby VOLNÝ NET" najdete na adrese:
www.volnynet.cz/podminky.pdf